Opoziţia din Sălaj : privatizarea Poliţiei, o capcană pentru primari !!


Opoziţia din Sălaj : privatizarea Poliţiei, o capcană pentru primari !!

CSAT a hotărât PRIVATIZAREA POLIŢIEI

În comunicatul de presă privind şedinţa CSAT din 26.09.2011 se menţionează faptul că acest organ a aprobat Concepţia de reconfigurare a sistemului de ordine publică prin transferul de personal şi responsabilităţi în coordonarea administraţiei publice.
… Departamentul pentru Ordine Publică şi Siguranţa Cetăţeanului din cadrul Consiliului Naţional al PSD condamnă şi respinge această hotărâre, din cauza a numeroase considerente, majoritatea de natură tehnică.

Trebuie precizat, în acest context, făptul că atât elaborarea Concepţiei, cât şi stabilirea soluţiilor de implementare s-au făcut total netransparent, fără consultări de vreun fel cu benficiarii (populaţia/comunităţile, în general), cu specialişti din unităţile teritoriale de poliţie, ori chiar cu reprezentanţi ai administraţiei publice locale.

Măsuriile adoptate de CSAT generează riscuri reale în ceea ce priveşte ordinea publică şi siguranţa cetăţeanului.
În principiu, riscurile pe care Departamentul pentru Ordine Publică şi Siguranţa Cetăţeanului le-a identificat sunt de 3 categorii: a) de natură operativă; b) instituţionale; c) politice.
Trecerea în revistă a riscurilor identificate se va realiza şi în legătură cu măsurile dispuse recent în MAI pentru „reforma” sistemului de ordine publică în mediul rural (prin care s-au desfiinţat posturile comunale de poliţie şi s-au constituit secţii de poliţie care, de fapt, simulează că acoperă, zonal, aria de competenţă aferentă mai multor comune).

a) Riscuri operative:

– ruperea contactului operativ cu structurile de specialitate din Poliţia Naţională, având în vedere posibilitatea ca, sub aspectul reglementărilor interne, al procedurilor de acţiune şi competenţelor, să existe doua şi chiar mai multe „viteze” de funcţionare a structurilor poliţieneşti (vor mai putea, oare, lucra eficace structurile centrale ale MAI şi Poliţia Naţională cu poliţiile locale?);
– pierderea totală a controlului la nivel local, îndeosebi în zone în care nici în prezent poliţia nu excelează prin stăpânirea fenomenului infracţional, mai ales a crimei organizate;
– scăderea, pe termen mediu şi lung, a calităţii profesionale a poliţiştilor prin diminuarea, implicită, a atracţiei faţă de această profesie, cauzată de pierderea de statut/salarială etc.;
– folosirea selectivă de către factorii politici locali a informaţiilor obţinute în cadrul misiunilor de ordine publică şi probabilitate orientării interesate spre adversari a acţiunilor poliţieneşti;
– parazitarea legislaţiei care, în prezent, asigură funcţionarea unitară, la nivel naţional, a sistemului de ordine şi siguranţă publică, prin intervenţii normative subiective ale consiliilor locale;
– aglomerarea „peisajului” poliţienesc prin transferarea/apariţia de noi misiuni în spaţiul de competenţă de la nivel teritorial, care pot interfera sau se pot suprapune peste cele ale Poliţiei Naţionale, Jandarmeriei şi altor structuri MAI, aspecte de natură să adâncească şi mai mult confuzia de atribuţii şi, mai grav, dezorientarea cetăţenilor;
– îndepărtarea poliţiei de cetăţeni, mai cu seamă în mediul rural, prin aceea că noile secţii nu au posibilitatea (forţe şi mijloace) de a interveni oportun şi simultan în localităţile aflate la distanţe mari de reşedinţa structurii de poliţie (îndeosebi dacă se înregistrează mai multe fapte concomitent se produce disiparea de forţe şi acţiune haotică în teritoriu; se pierde, de asemenea, contactul cu mediul operativ şi nu se mai realizează cunoaşterea populaţiei; absenţa din comune a poliţiei încurajează infracţionalitatea, rezultatul general fiind, de fapt, scăderea gradului de siguranţă al cetăţenilor);
– alterarea cadrului de cooperare poliţienească internaţională instituit prin reglementările europene pune şi mai grav în pericol aderarea la Spaţiul Schengen, rotunjind ratarea respectivului obiectiv.

b) Riscuri instituţionale:
– „reformarea” ilogică şi, totodată, absolut neprofesionistă a sistemului de ordine şi siguranţă publică, fără alte temeiuri reale decât cele de natură financiară (reduced disperate de posturi, scăderi salariale) afectează sever moralul şi capacitatea de acţiune a poliţiei, determină creşterea ratei de erori profesionale (oricum, foarte ridicată în ultima perioadă) şi, ca urmare, reducerea încrederii cetăţenilor în instituţiile cu atribuţii în domeniu;
– apariţia unor multiple efecte perverse, cum ar fi: scăderea nivelului de ordine şi disciplină în unităţi (grav afectat, şi aşa, de incompetenţa conducerii MAI şi a echipelor de „manageri” de la nivelul componentelor teritoriale); destabilizarea instituţională; împingerea consecinţelor „reformei” peste gradul de suportabilitate al efectivelor, având ca rezultat starea de non-combat ce tinde să se extindă, diluarea autorităţii instituţiilor statului de la nivel naţional şi până la cel teritorial; crearea de probleme sociale multiple în sarcina poliţiştilor (eventuale mutări, diminuarea veniturilor, absenţa locuinţelor etc.)
– recompunerea condiţiilor de intensificare a fenomenului corupţiei, mai ales la structurile transferate în subordinea administraţiei locale, pe fondul scăderii capacităţii de control intern;
– sacrificarea siguranţei cetăţeanului de dragul unei vendete prezidenţiale: în loc de o poliţie coerentă conceptual şi acţionai, eficace, pregătită, echipată, dotată etc. se vor obţine mai multe, dar şi mai proaste;
– continuarea importului fără discernământ a elementelor specifice unor modele poliţieneşti europene, fără preluarea corelativă (imposibilă, de altfel) a cadrului normativ-operativ (acelea sunt poliţii investigative, spre deosebire de Poliţia Română, care are atribuţii judiciare), a culturii organizational specifice şi a nivelurilor de civilizaţie din ţările respective;
– mascarea absenţei în teren a efectivelor necesare ordinii publice prin experimente destinate eşecului, de tipul desfiinţării posturilor comunale de poliţie.

C) Riscuri politice:

– învestirea cu unele competenţe privind aplicarea prevederilor Legii Electorale poate pune la dispoziţia aleşilor locali un instrument eficace de acţiune preelectorală, precum şi pe timpul procesului electoral;
– aservirea poliţiei către conducerea administraţiei publice locale pe fondul, mai ales, al presiunilor şi ameninţărilor permanente cu pierderea locului de muncă este de natură să asigure obedienţa poliţiştilor şi orientarea activităţii acestora potrivit intereselor aleşilor; aşa se justifică, de fapt, „nevoia” primarilor de a avea propria poliţie;
– accentuarea lipsei de echidistanţă a instituţiei poliţieneşti, prin aceea că primarul va face legea pe plan local;
– diversitatea „culorilor” politice, precum şi calitatea umană/profesională adeseori proastă a primarilor/preşedinţilor de consilii judeţene vor genera medii favorabile aplicării arbitrare a legii, subordonării poliţiei intereselor de partid, exacerbării acţiunilor împotriva adversarilor politici, astfel încât rivalităţile şi confruntările locale se vor deconta mai ales pe seama comunităţilor.
În concluzie, Departamentul pentru Ordine Publică şi Siguranţa Cetăţeanului consideră că analiza raportului între avantajele inexistente şi puzderia de minusuri evidente ale preconizatei măsuri de reconfigurare a sistemului de ordine publică prin transferul de personal şi responsabilităţi în coordonarea administraţiei publice, a relevat faptul că, în esenţă, nu este vorba de altceva decât de un nou episod al luptei actualului regim împotriva poporului român. De data aceasta, pe lângă lovitura administrată nemijlocit poliţiei, se vizează, printre altele, intensificarea stării de temere a populaţiei, a sentimentului de nesiguranţă civică şi abandon.

Departamentul pentru Ordine Publică
şi Siguranţa Cetăţeanului – PSD
29 septembrie 2011

Opozitia din Salaj avertizeaza ca primarilor li se pregateste o teapa

Politicienii din USL spera ca primarii sa nu cada in capcana Guvernului, care doreste sa transfere politistii de la ordine publica si circulatie la Politia Locala.

Parlamentarii salajeni din opozitie sunt circumspecti in privinta deciziei Guvernului de a transfera politistii de la ordine publica si circulatie rutiera de la Politia Nationala la cea Locala. In timp ce senatorul Gheorghe Pop catalogheaza aceasta decizie ca fiind una „aberanta”, deputatul Mirel Talos spera ca transferul „sa nu fie o capcana pentru primari”. „Nu este o masura deloc buna pentru ca orice transfer implica costuri, iar Guvernul nu a prevazut fonduri. Este o masura abuziva pe care Guvernul o face deoarece anul trecut au obligat Politia Locala Zalau sa reduca aproape 50 la suta din angajati, ramanand in structura 55 de oameni, iar acum vor ca Politia Locala sa preia cateva sute de politisti”, ne-a declarat senatorul PSD Gheorghe Pop. De cealalta parte, deputatul PNL Mirel Talos este pentru transferarea activitatii la Politia Locala, insa „nu in aceasta maniera a Guvernului Boc: luati-o si faceti ce puteti cu ea”. „Daca Ministerul Administratiei si Internelor mai are drept obiectiv concedierea angajatilor si intentia este doar de a obliga autoritatile locale sa faca concedierile, atunci este o problema. Sunt suspicios cu acest Guvern. Conditia acestui transfer de personal este ca sa nu fie o capcana pentru primari”, spune parlamentarul liberal.

Politistii denunta mutarea: „Vor sa facem ce spun primarii”

Presedintele Sindicatul National al Politistilor si Personalului Contractual (SNPPC), Marius Gruia, a declarat ca decizia CSAT de a transfera politistii de la ordine publica si circulatie nu este intamplatoare acum, inainte de alegerile din 2012, si ca se urmareste subordonarea lor primarilor. „Pana acum, de-a lungul anilor, de cate ori au fost alegeri, locale, parlamentare, prezidentiale, Ministerul de Interne a supravegheat mecanismul de vot si mereu au fost acuzatii potrivit carora politia a sustinut primarii. Acum, trecand in subordinea primarului, inainte de alegerile din 2012, consideram ca asta este motivul principal, de a baga politia in subordinea primarilor si sa faca ce spun edilii”, a declarat liderul SNPPC, Marius Gruia, citat de Mediafax. Acesta a mai spus ca decizia CSAT i-a luat prin surprindere si ca exista probleme din punct de vedere juridic care trebuie rezolvate. „Exista un statut al politistului care are niste drepturi stabilite prin lege. Mutand politistii in subordinea primariei, la autoritatea publica locala, se aplica legea politiei locale care are un alt statut. Legea actuala pevede ca se pot detasa politisti pana la un an, la solicitarea primarilor, numai ca am inteles ca vor sa faca transfer in cadrul Politiei Locale. Argumentul CSAT este eficientizarea activitatii in teren, insa din punctul nostru de vedere, acest argument nu se sustine”, a completat Marius Gruia.

sursa  : Graiul Sălajului – Paul Gorgan

De citit într-u informare CORECTĂ :

De ce a furat, din nou, Roberta Anastase votul din Parlament?

Ritmuri şi algoritmuri democratice

ION ILIESCU :

„La viitoarele alegeri văd că guvernarea vrea să suprapună alegerile locale şi parlamentare. Vă daţi seama, pentru un om simplu, care trebuie să voteze pe şase buletine. Prin aceasta, vrea să-i descurajeze pe oameni să meargă la vot, pentru că o prezenţă slabă la vot va creşte ponderea celor conectaţi, prezenţi în diverse structuri plasate de actuala putere, aşa cum s-a întâmplat şi la Neamţ, pentru a cumpăra voturi. Asta este una din manevre, deci trebuie dejucate aceste lucruri şi este datoria Opoziţiei să vină în faţa ţării cu un program clar şi să realizeze, pe de altă parte, o prezenţă masivă a cetăţenilor”, a afirmat liderul de onoare al PSD.

Despre pensiuneaedenjibou

Două lucruri umplu sufletul cu veşnic nouă şi adâncă admiraţie şi veneraţie cu cât mai des şi mai stăruitor gândirea umană se îndreaptă spre ele: cerul înstelat deasupra mea şi legea umană în mine. ( Immanuel Kant
Acest articol a fost publicat în Politica : social-democraţie și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s